Zakodowane „Walentynki”

14 lutego tradycyjnie odbyły się Walentynki. Uczniowie klasy III w ramach zajęć zrealizowały zadanie z programu „Kodowanie na dywanie” pt. „Dwa serca-osobno a jednak razem.” W tym dniu uczniowie po raz pierwszy podczas zajęć wykorzystali nową pomoc edukacyjną jakimi są ozoboty. Ozobot to mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania.

Ozobot otwiera dzieciom drzwi do świata informatyki. Uczy poprzez zabawę i doświadczenie, rozwija myślenie logiczne i algorytmiczne, przez co rozwija w dzieciach nawyki myślowe ułatwiające im funkcjonowanie we współczesnym świecie. Uczniowie podczas zajęć miały do wykonania różne zadania m.in. rozkodować obrazek, wykorzystując matę do kodowania, utworzyć serce z kolorowych kubeczków. Ponadto po raz pierwszy poznały tajniki ozobota. Zadaniem uczniów było takie zakodowanie tras robotów, żeby przejeżdżały po nich bezkolizyjnie. Podczas zajęć kształtowano umiejętności kodowania informacji przy pomocy sekwencji barw, rozwijano kompetencje miękkie (umiejętność pracy zespołowej, logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów). Uczniowie świetnie poradzili sobie z zadaniami.