Wizyta native speakerów w ramach programu WIESCO

10 listopada był dniem wyjątkowym dla uczniów naszej szkoły z dwóch powodów. Tego dnia bardzo uroczyście obchodziliśmy Święto Niepodległości, ale również gościliśmy specjalnych gości – native speakerów ze Stanów Zjednoczonych. Maureen i Mark Polczynski przyjechali do nas w ramach programu WIESCO prosto z Milwaukee w stanie Wisconsin. Wizyta ta odbyła się przy ogromnym wsparciu Nidzickiej Fundacji Rozwoju NIDA, Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Anglistów Programu English Teaching OSA ET oraz Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i jest związana z projektem prowadzonym w naszej szkole w ramach English Teaching Activities.

Nasi goście od samego rana mieli możliwość obejrzenia obchodów Święta Niepodległości w naszej szkole. Zaskoczyli wszystkich uczniów i nauczycieli znajomością Mazurka Dąbrowskiego, odśpiewując go razem z nami. Po uroczystości goście osobiście podziękowali uczniom recytującym wiersze i śpiewającym patriotyczne piosenki, komplementując zaangażowanie i program artystyczny.

Podczas reszty wizyty w naszej szkole Mark i Maureen przeprowadzili zajęcia językowe z uczniami klas 5-8. Głównym celem zajęć była możliwość kontaktu z żywym językiem angielskim poprzez rozmowę z native speakerami. Uczniowie z ogromnym zaangażowaniem wzięli czynny udział w zajęciach. Nasi goście opowiedzieli nam o Milwaukee – mieście w którym mieszkają. Dowiedzieliśmy się wielu istotnych faktów dotyczących historii i kultury USA i stanu Wisconsin. Uczniom same zajęcia nie wystarczyły. Podczas przerw podchodzili do Marka i Maureen, by ich dopytać o informacje, które najbardziej ich ciekawiły.
To niezwykłe doświadczenie było bardzo ważne dla naszej młodzieży. Mieli okazję podszlifować swoje umiejętności i przełamać barierę językową. Dowiedzieli się wielu interesujących informacji w unikatowy sposób. Mamy nadzieję, że będziemy mieli jeszcze kiedyś możliwość wziąć udział w podobnym przedsięwzięciu. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy umożliwili nam goszczenie tak niezwykłych osób u siebie.