SZKOŁA Z KLASĄ

Pierwsze wyzwanie w ramach ogólnopolskiego projektu ”Szkoła z klasą” za nami! Pierwszy z trzech etapów projektu dotyczył metody odwróconej lekcji i polegał na przeprowadzeniu serii trzech lekcji z użyciem takiej metody pracy.
W metodzie tej uczniowie zamiast pracy domowej otrzymują materiały wprowadzające do tematu, który będzie realizowany na następnych zajęciach.

Dzięki zapoznaniu się z materiałem teoretycznym w domu uczniowie mogą na lekcji skoncentrować się na realizacji zadań związanych z tematem, na ćwiczeniu i praktycznym wykorzystaniu wiedzy. Metoda odwróconego nauczania opiera się na kilku podstawowych założeniach:
●SAMODZIELNOŚCI – to uczniowie i uczennice sami decydują, czego dokładnie, w jaki sposób, w jakim czasie i w jakiej przestrzeni się uczą.
●SAMOOCENIE – lekcja jest czasem aktywnej pracy uczniów i uczennic, współdziałania z innymi, udzielania i otrzymywania informacji zwrotnej – nie tylko od nauczyciela(-ki), ale także od kolegów i koleżanek. Ta metoda uczy wyznaczania konkretnych celów i sprawdzania, czy udało się je osiągnąć – pokazuje, jak oceniać swoją pracę, planować proces uczenia się i weryfikować zdobyte informacje.
●INDYWIDUALIZACJI PRACY – materiały są przygotowane tak, aby mogli z nich skorzystać wszyscy uczniowie i uczennice, niezależnie od kompetencji i umiejętności. Zadaniem nauczyciela(-ki) jest przygotowanie materiału tak, aby dobrze się z nim pracowało, oraz odpowiednie dobranie aktywności w klasie, by motywować i stymulować uczniów i uczennice do dalszej pracy.